تلفن: 02122466030 شماره همراه : 09128606030
info@kohanconex.com

 

مزایای کانکس و سازه های پیش ساخته سبك در ساختمان به شرح زیر می باشد :


ساخت کانکس یا خانه های پیش ساخته به علت کاهش وزن ساختمان مقاومت آن در برابر زلزله در مناطق زلزله خیز مانند ایران، یكی از پارامترهای مهم در استفاده از کانکس و خانه های پیش ساخته می باشد چرا كه فشار نیروهای زلزله با وزن ساختمان نسبت مستقیم دارد. بنابراین تكنولوژی ساخت کانکس و یا خانه های پیش ساخته انتخاب شده باید دارای جهت گیری كاهش وزن باشد. بر خلاف شیوه سازه های پیش ساخته سبك و کانکس های سفارشی در سایر سیستم های پیش ساخته دیگر و کانکس های ویلایی و مسکونی، اتصالاتشان اكثراً به صورت مفصلی و لولایی است و دارای وزن نسبتا سنگینی می باشند.

تنها در روش ساخت خانه های پیش ساخته سبک و کانکس های سفارشی است كه با ۸ سانتیمتر بتن می توان نیروهای ساختمان را تا ۴ طبقه تحمل كرد. وزن نهایی ساختمان با روش ساخت خانه های پیش ساخته سبک و کانکس های سفارشی، نسبت به روش های پیش ساخته دیگر و کانکس های ویلایی و مسکونی و همچنین ساختمان های بتنی، ۲۵ درصد كاهش می یابد، یعنی در هنگام زلزله ۲۵ درصد نیروی كمتر به خانه های پیش ساخته سبک و کانکس های سفارشی وارد می شود.

کانکس کهن،کانکس و مزایای استفاده از آن

امروزه سبك سازی خانه های پیش ساخته سبک و کانکس های سفارشی یكی از شعارهای اصلی کانکس کهن میباشد.

کانکس های سفارشی و خانه های پیش ساخته سبک انعطاف پذیری در تولید و امكان حفظ جلوه های معماری اسلامی و ایرانی مسأله مهم دیگر در صنعت ساختمان و خانه های پیش ساخته سبک ، کانکس های سفارشی حفظ ملاك های فرهنگی و جلوه های معماری اسلامی و ایرانی در طراحی و نماسازی ساختمان هاست.

انحناهای موجود در گنبدهای مساجد، نقش و نگارهای ایرانی و اسلیمی و سایر موارد از نشانه های معماری اسلامی و ایرانی است كه در روش سازه های پیش ساخته سبك و کانکس های سفارشی می توان آنها را حفظ كرد. چرا كه می توان پانل های سبك مورد استفاده را به هر طرح دلخواه درآورد و پس از نصب آنها در محل خود، بتن پاشی روی آنها انجام داد.

ایمنی در خانه های پیش ساخته سبک ، کانکس های سفارشی :

بحث ایمنی، از مهمترین مسائل صنعت ساختمان ، خانه های پیش ساخته سبک و کانکس های سفارشی است، چرا كه با سلامتی انسان ها سر و كار دارد. در ساختمانهای سنتی چون ستونها و اسكلت فلزی، قسمت اعظم بار ساختمان را تحمل می كنند، با كنار رفتن یك تیر یا ستون، كل ساختمان به طور ناگهانی فرو می ریزد.

در روش خانه های پیش ساخته سبک ، کانکس های سفارشی چون به جای استفاده از اسكلت فلزی، از شبكه های میلگردی كه در تمام سطوح دیوارها توزیع شده اند استفاده می شود، فروریزی ناگهانی پیش نمی آید. چرا كه اتصالات و مواضع تحمل بار به صورت یكپارچه در تمام خانه های پیش ساخته سبک ، کانکس های سفارشی وجود دارند.

کانکس کهن،کانکس و مزایای استفاده از آن

صرفه جویی های ملی و سایر مزایای ناشی از كاربرد روش خانه های پیش ساخته سبک کانکس های سفارشی:

اگر به صرفه جویی هایی كه كوچك به نظر می رسند، در مقیاس ملی نگاه كنیم، به ارقام بالایی تبدیل می شوند كه می تواند نقشی حیاتی در رشد و شكوفایی كشور ایفا كند.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید :

 دفتر مرکزی: 021-22466030

 شماره همراه مدیر فروش: 09128606030

 

 موضوعات مرتبط :

 ساختار کانکس  |  کانکس ساندویچ پنل  |  نما،طرح و رنگ کانکس  |  نمای داخلی کانکس  |  امکانات کانکس تجهیز کارگاهی  |  فرایند تولید کانکس ساندویچ پانل  |  کانکس و ویژگی های ساختمان پیش ساخته

 

 

 


تاریخ انتشار: 1400/07/16 05:40