تلفن: 02122466030 شماره همراه : 09128606030
info@kohanconex.com

 

کانتینر چیست

کانتینر یکی از مهم ترین موارد برای حمل کالا از منطقه ای به منطقه ی دیگر توسط قطار ، کشتی ، کامیون و یا هواپیما می باشد . به منظور مقاومت و استحکام جداره های کانتینر و نفوذ ناپذیری آن ، در زمینه های دیگری همچون انبار کالا و کاربردهای دیگر استفاده می شود .

 

امروزه حجم بسیار زیادی از کالاها از طریق کانتینر حمل می‌شود و دلایل اصلی آن به شرح ذیل می‌باشد :

  • محافظت کالا در برابر حوادث طبیعی از جمله باد ، باران و آفتاب
  • محافظت کالا در برابر سرقت در طول مسیر حمل و نقل
  • راحتی تخلیه و بارگیری
  • راحتی صفافی یا دسته‌بندی کردن کانتینر در محوطه‌ها و کشتی
  • استفاده راحت و بهینه از فضای کشتی و انبار
  • بارشماری راحت و نظارت بر آن
  • کاهش هزینه های مرتبط با بسته بندی کالا جهت حمل و نقل

 

 کانتینر

انواع کانتینر :

کانتینر در اصل یک جعبه فلزی است که دارای ابعادی متناسب با استاندارهای جهانی است. ابعاد استانداری که در دنیا برای آن تعریف شده است عبارت است از ۲۰ فوت و ۴۰ فوت .

 

کانتینر 20 فوت استاندارد

این کانتینر یکی از پر کاربرد ترین نوع این محصولات می باشد که به علت ابعاد استانداردی که دارد بخوبی برای انبار کردن کالاها درون آن مناسب بوده و حمل آن با تریلی در جاده ها نیز مطابق ابعاد استاندارد راهداری می باشد . لذا از این محصول بیشترین استفاده هم در حمل و نقل دریایی و هم در حمل و نقل زمینی می شود .

 

کانتینر 40 فوت استاندارد

کانتینر 40 فوت استاندارد نوعی دیگر از این نوع سازه های فلزی می باشد که به کانتینر 12 متری نیز شهرت دارد و مهم ترین موارد کاربرد آن مانند نوع قبلی در صنعت حمل کالا و یا انبار کردن محصولات وارداتی و صادراتی می باشد . همچنین به علت مطابقت ابعاد آن با کف تریلی ها معمولا در حمل زمینی بیشترین کاربرد را نسبت به نوع های دیگر دارد .

 کانتینر

 

اگرچه تعداد انواع کانتینرها زیاد است و بر مبنای کاربرد، جنس و… طبقه بندی می شوند اما تعدادی از این انواع را ذکر می کنیم:

کانتینر روباز ( Open top )

کانتینر پهلو باز ( Open side Container )

کانتینر رو و پهلو باز ( Open top-open side Container )  

کانتینر حرارتی ( Heated containers )

کانتینر عایق دار ( Insulated containers )

کانتینر های مخزن دار  ( Tank containers )

کانتینر یخچالی  ( Refrigerated containers )

کانتینر تهویه دار ( Ventilated containers )

کانتینر کالای خشک ( نرمال ) ( Normal Container )

کانتیر با ابعاد بزرگ ( High-cube contanier )

کانتینر برای حمل کالای متفرقه ( General cargo container )

کانتینر های مخصوص حمل مایعات

کانتینر های مخصوص حمل گاز فشرده

و ...

 کانتینر

 

کانتینر دست دوم

کانکس کهن مفتخر است که به غیر از طراحی ، تولید و اجرای انواع کانکس و کانتینر ، در زمینه ی خرید و فروش انواع کانتینرهای دست دوم در کشور با نمایندگی های بسیار در شهرهای مختلف ایران فعالیت دارد و اقدام به عرضه و فروش انواع کانتینرهای دست دو و کارکرده 20 فوت و 40 فوت کرده است . این نوع کانتینرها به کانتینرهای 6متری و 12متری نیز شهرت دارند .  شرکت کانکس کهن انواع کانتینرهای دست دوم را که دیگر توسط مشتریان عزیز قابل استفاده نیست خریداری کرده و نسبت به تعمیر آن اقدام کرده و محصولات را در انبار شرکت نگهداری می کند تا در صورتی که شما نیازمند به انواع کانتینر 20فوت و 40 فوت باشید طی تماسی که با شرکت کانکس کهن برقرار می کنید از مشخصات و اطلاعات بیشتر در این مورد آگاه خواهید شد . همکاران و کارشناسان ما در کانکس کهن همواره در مورد انواع کانتینر دست دوم اعم از کانتینر روباز ، کانتینر یخچالی ، کانتینر عایق دار و ... اطلاعات دقیق را به شما ارائه خواهند داد . برای سفارش می توانید با کارشناسان ما در واحد فروش کانکس کهن تماس بگیرید و اطلاعات در این خصوص را کسب نمایید. همچنین برای مراجعه حضوری و بازدید نیز می توانید از این طریق هماهنگ شوید.

 

جهت اطلاعات بیشتر از نحوه خرید کانکس و فروش کانکس و خرید کانتینر و یا استعلام قیمت کانکس با کارشناسان فروش ما در شرکت کانکس کهن تماس حاصل فرمایید . همچنین در صورت تقاضا برای خرید و یا فروش کانکس دست دوم و یا کانتینر دست دوم نیز می توانید با ما در ارتباط باشید :

دفتر مرکزی : 02122466030

همراه مدیر فروش : 09128606030

 

موضوعات مرتبط : 

کانکس مسکونی  |  کانکس شیشه ای  |  کانکس سرویس بهداشتی  |  کانتینر 

کانکس کامپوزیت  |  کانکس گردشگری  |  کانکس دست دوم


تاریخ انتشار: 1400/07/16 04:33